lørdag 19. november 2011

Pause


Jeg har ikke trent på tre uker. Knapt beveget på meg. Jeg har ikke åpnet døra til bloggverdenen på lenge heller. Ved en ren tilfeldighet, at vi gikk på en visning vi egentlig ikke hadde tenkt å gå på, fikk jeg nok å tenke på i månedsvis framover. Siden sist har jeg blitt huseier, skrevet inn barna på ny skole, begynt å pakke, og satt i gang salg av den nåværende leiligheten vår. Det er kjempespennende, og jeg gleder meg masse, men samtidig er jeg fullstendig matt etter noen temmelig anstrengende uker. Mange viktige beslutninger har blitt tatt på kort tid. Men jeg er helt sikker på at det kommer til å bli bra, og gleder meg til å flytte inn i det lille rekkehuset et sted mellom Røa og Ullern. Det blir lengre vei til Treningscamp nå, men ikke verre enn at jeg skal klare å komme meg dit, i verste fall på sykkel. Bygdøy får bli et fint langturmål.

Det har vært rart å ikke trene på så lenge. Jeg har ikke følt noe savn, fordi jeg har vært så oppslukt av alt annet - og da passet det godt å ta fullstendig hvile, siden jeg kjente at leggen ble irritert også av spinning og ellipsemaskin. Nå føles den fullstendig restituert, og i dag, fire og en halv uke etter forrige løpetur (!) knøt jeg på meg joggeskoene igjen. Det var så deilig! Jeg tok en veldig rolig subberunde på Bygdøy - i 7-tempo -  og stoppet da klokken gikk tom for batteri etter 4,97 km. Perfekt for en første tur etter så langt avbrekk. Formen var selvfølgelig elendig, men det gjør absolutt ingen ting, den kommer tilbake. Jeg er bare så glad for å kunne løpe litt igjen, uten ubehag!


14 kommentarer:

  1. Gratulerer med nytt hus! Skjønner godt at det er mye å henge fingrene i med flytting. Det er jo også en glimrende anledning til å få ryddet opp i rusk og rask og få kastet gammelt skrot. Husker når vi flyttet sørover for 3 år siden, det var ikke så rent få lass vi kjørte opp på lokale søppelfyllingen.

    Bra å høre at leggen har blitt bra igjen og at du er igang med løpingen igjen.

    SvarSlett
  2. Det blir bra!
    Ikke langt i det hele tatt Astrid.

    Og, en skikkelig pause er aldri dumt det:-)
    Vi må ta en subbejogg sammen snart!

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med nytt hjem, spennende med nye omgivelser. Og ikke minst nye løpemuligheter!
    Pause er undervurdert, kjenner selv at kroppen er litt vanskeligere å sveive igang og langt fra yr og lett.

    SvarSlett
  4. Her er det på plass med trippelgratulasjoner
    Hus, jogg og legg. Kinderegg.
    Som vanlig er jeg forbløffet over det gode humøret, men skjønner jo at dette blir bra, bare hold deg unna intervallene (i noen uker -)

    Gleder meg nå til interiørblogging og møbelopppussing, blir det chrome eller hvitvask?

    SvarSlett
  5. Peer: Takk! Det er deilig å kvitte seg med rot og skrot, ja :)

    Siri: Absolutt! Må bare komme meg litt i form først ;)

    Anna: Takk! Og ja, en liten pause er nok uansett ikke så dumt (selv om tre uker totalt uten trening føltes litt i overkant...)

    Ingalill: Skal holde meg unna intervallene ganske lenge, i hvert fall de raske :)
    - Har faktisk vært innom noen interiørblogger. Kommer nok ikke til å melde overgang til den sfæren der ennå, selv om vi må å male noen vegger...

    SvarSlett
  6. Oj oj, dette var nyheter! Er i tenkeboksen selv angående flytting. Vi trenger større husvære nå som ungene blir større.
    Synes barna det er greit å skifte skole?

    SvarSlett
  7. Gratulerer med hus, så gøy!! Skjønner at tankene flyr andre steder da, men ikke glem nytelsen i den lille løpefristunden innimellom. Vi er vel omtrent på samme sted nå, jeg har også hatt min første 5 km etter 3 hele totaltreningsfrie uker. Herlig!

    SvarSlett
  8. Moro med rekkehus da ;-) GRATTIS!! Formen kommer med litt etter litt vet du og fortere enn du tror; så det er vel den minste bekymringen ;-) Godt å hvile strukturene litt. Min erfaring har vært at avbrekk pga sykdom og jobb har hatt veldig positiv effekt; vondter har fått hvile og de store plagene har uteblitt. Jeg mener også selv at disse ufrivillige pausene underveis har vært det som har reddet meg slik at små-skader ikke har fått slått rot; viktig å se det positve i alt ikke sant? hehe :-)

    SvarSlett
  9. Lille søster: Det skal bli så utrolig bra å få nesten 50 m2 mer enn vi har nå :) Minstejenta går bare på barnehagetrinnet på den franske skolen, så for henne blir det bare å begynne i norsk førsteklasse til høsten, og det tror jeg kommer til å gå strålende. Eldstejenta går i andre nå og har gode venner der så det blir nok en overgang - men hun sier hun gleder seg (mest av alt fordi hun har lyst på eget rom, tror jeg!), så jeg tror nok det går bra også. Vanskelig avgjørelse, absolutt, men vi savner å ha et nærmiljø med klassekamerater til ungene som naboer - elevene på den franske skolen er naturlig nok veldig spredt over hele byen.

    Marit: Juhuu! Dere har rekkehus, har dere ikke? :) - Hvor krapp skal din progresjonskurve være framover - hvor lang tid skal du bruke på å komme tilbake til vanlig løpemengde?

    Silja: Du er virkelig god til å være positiv, det skal du ha! :) Og jeg tror nok du har helt rett i at det er lurt med en pause for kroppen. Dessuten, for å være ekstra positiv: november er jo en strålende måned å ikke løpe på, hvis man først må ha en pause... Nesten like bra som desember! ;)

    SvarSlett
  10. Hipp hurra for alt;-)
    Mest for at det endelig dukket opp livstegn på denne siden.
    P-h.n

    SvarSlett
  11. Ph.n: Hyggelig å høre at noen har savnet meg ;) - Det blir nok lenge til neste så lange bloggpause - skal ikke kjøpe nytt hus med det første!!!

    SvarSlett
  12. Gratulerer!! Boligbytte med tilbehør er utrolig krevende og energitømmende - perfekt timing for treningsopphold som jeg kan tenke leggene dine jublet over. Flytting; Forferdelig slitsom og forferdelig spennende - dette blir sikkert kjempefint for dere! Gratulerer igjen! (c:

    SvarSlett
  13. Toneklone & Janicke: Takk! :)

    SvarSlett

 
Blogglisten