tirsdag 24. november 2009

Elektronikk!

Ja, så har jeg også begynt å interesse meg for elektroniske dupeditter - søndag fikk jeg julegave på forskudd: en garmin forerunner 305! For et vidunder... Brukervennlig selv for meg (!) og i det hele tatt alt jeg trenger. Fin er den kanskje ikke, men det overlever vi.

Søndag rakk jeg akkurat å lade den før jeg dro på langtur med Siri. 12 km sto på timeplanen. Vi møttes ved Thune og løp en lang runde, jeg er ikke sikker på hvor, men bortover Bestum (?) og en laaaaang bakke mot Røa (?). Vi løp i hvert fall forbi Huseby skole, det er jeg sikker på. Da Siri svingte inn til seg hadde vi løpt 9,8 km sammen. Hele dagen hadde jeg vært i elendig form, sovet dårlig og inntatt litt mye vin & raclette kvelden i forveien med Torfinn og Hanne på besøk, så det var vel ikke til å undres over at magen sa stopp med en gang hun var ute av syne. Jeg klarte så vidt å kreke meg hjem fra Vestre Gravlund, rotet rundt i strøk jeg aldri har sett før - Prinsessealleen? veldig koselig, jeg må løpe dit en annen gang - og ble sinnssykt kald før jeg omsider kom meg hjem. Heldigvis hadde jeg skjønt hvordan man stopper klokken :) Så info ble: 9,84 km, 59,55 min, 6,05/km = 9,9 km/t, maks 14,1 km/t, 573 kcal. Følte meg verken spesielt sliten i bena eller pusten.
Jeg var helt gåen etterpå. Jeg var så kald, så kald og hadde fortsatt vondt i magen. Lå med mange tepper og varmeflaske tett til brystet, det hjalp ingenting. La meg og sovnet uten å ha skrudd på vekkerklokken! :O Det er jo galskap. Kanskje ikke så rart da jeg i etterkant så at jeg hadde ligget 34 min i pulssone 5! Riktignok er kanskje makspulsen min noe høyere enn den tror, men dog. Det var litt hardt dagen derpå...

I dag gikk alt så meget bedre. Skulle prøve meg på "fartslek", noe som viste seg å være veldig morsomt. Brukte "lap"-funksjonen flittig og har skreddersydd displayene. Genial den klokka der, altså! Sprang rolig, med noen rykk, nedover Blindern-Majorstua-Frognerparken. Løp en runde av Parksprintløypa så fort jeg kunne, fysj og fy, det gjorde vondt halvveis og utover. 4.29-tempo, maks 3.23. Deretter løp jeg rundt parken og ned 20-bussløypa. Fra Olav Kyrres plass løp jeg kjapt bort til Karenslyst allé (ganske pinlig å gå inn i en fancy baderomsbutikk der så svett og fæl - måtte kjøpe Hello Kitty-såpe til jentene) og til slutt hjem. Dagens tall: 48 min, 8,42 km. Gj.snittsfart 5,44/km og 163 i puls. Maksfart 3,23 og 189 i puls. 482 kcal!

Håper jeg ikke blir for tung i bena på intervalltreningen i morgen... For nå er jo klokka vitne til alt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten